„Scandalul emisiilor este grav”, a admis Angela Merkel.
„Dar nu cred că reputația economiei germane și încrederea în economia germană sunt afectate într-o măsură în care Germania să nu mai fie considerată o zonă sigură pentru afaceri”, a adăugat șeful Guvernului de la Berlin.
Merkel a exprimat speranța că grupul auto Volkswagen va rezolva curând problemele într-un mod transparent.
Volkswagen a anunțat săptămâna trecută că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a montat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. În Europa, probleme similare au fost semnalate și la alte mărci ale grupului VW.
Pe fondul scandalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfârșitul lunii septembrie, fiind înlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.